vrijdag 14 juli 2017

Pieter van der Stek opnieuw lijsttrekker voor D66 bij de gemeenteraadsverkiezing 2018 in Heeze-Leende

Evenals voor de gemeenteraadsverkiezing in 2010 en 2014 hebben de leden van D66 in Heeze-Leende Pieter van der Stek gekozen tot lijsttrekker voor de verkiezing in 2018.
Pieter is al sedert 2010 fractievoorzitter in Heeze-Leende en is er op gebrand zijn ervaring in te zetten om meer D66 beleid in Heeze-Leende te kunnen gaan uitvoeren.
Verduurzaming van de agrarische sector en het energiebeleid zijn twee belangrijke speerpunten. Ook de verkeersituatie in de gemeente, gelegen in de oksel van de A2 en de A67 heeft zijn volle aandacht.

Het zomerreces gebruikt D66 om een begin te maken met het lokale verkiezingsprogramma en de kieslijst.
Pieter woont vanaf 1989 in Leenderstrijp, is gehuwd en heeft drie kinderen. Een zoon en een meisjestweeling. Na het behalen van zijn Atheneum diploma aan het GLE in Eindhoven, heeft Pieter twee jaar op Nijenrode gestudeerd en is vervolgens, in september 1976, gaan werken voor Kobefab International
Inmiddels is hij al weer 8 jaar zelfstandig ondernemer, in professionele training en executive coaching. Hij werkt al 41 jaar met zeer veel plezier en met de focus op commercie. In 2010 vond Pieter de tijd rijp om zich maatschappelijk te engageren. Hij wilde daarmee een bijdrage leveren die verder gaat dan kritiek leveren in de kantlijn.
Zijn liberale, democratische overtuiging vind hij helemaal terug in de uitgangspunten van D66.
Pieter is van mening dat we ook in de gemeente Heeze-Leende moeten uitgaan van de kracht van de mensen zelf, ruimte geven aan persoonlijke ontplooiing en een bestuur verdienen, dat rekening en verantwoording aflegt aan de burgers. Alle inwoners van de gemeente hebben recht op een dienende laagdrempelige overheid, die transparant en controleerbaar bestuurt.
Pieter vindt dat er oog moet zijn voor hen die tijdelijk extra ondersteuning nodig hebben, maar ook voor degenen die blijvend extra hulp nodig hebben.
 Pieter maakt deel uit van de stuurgroep die zich bezig houdt met het creëren van het kompas voor de toekomst van Heeze-Leende en vertegenwoordigt de gemeenteraad ook in het IOGAS (A2) overleg en de raadstafel 21 van de MRE gemeenten. Hij beseft dat er belangrijke keuzes gemaakt moeten worden en samenwerking met andere gemeenten een noodzaak is. Pieter wil in de komende termijn van vier jaar duidelijkheid verschaffen hoe deze keuzes tot stand komen en duurzame oplossingen bieden voor de energie – en milieu vraagstukken, met name op het gebied van agrarisch ondernemen en volksgezondheid, zodat we de rekening niet bij onze kinderen neer leggen.