Jan Bierings

Fractie Vertegenwoordiging

Jan is 40 jaar en sinds 2000 woonachtig in Leende. Hij woont samen met Ingrid van de Ven en is vader van twee meisjes in de leeftijd van 5 en 8 jaar. Na het Atheneum-B volgt hij de studie Informatie Techniek en vervolgens de postdoctorale ontwerpersopleiding ‘Logistics Management Systems’ aan de TU-Eindhoven. Na zijn studie is Jan als management consultant gestart bij een Ingenieursbureau. Een aantal jaren later begon zijn ondernemersbloed te kriebelen. Vanuit het loondienstverband heeft hij zijn eigen bedrijf opgezet om uiteindelijk in 2004 de stap te zetten naar het fulltime ondernemerschap als directeur/eigenaar van softwarebedrijf AsiroMontiva.
Jan is ‘Denker ‘ en ‘Doener’ (en wel in die volgorde). Hij houdt ervan uitdagingen aan te gaan en om zaken op te pakken die schreeuwen om een oplossing. Dat is ook de reden waarom Jan zich nu, na zo’n 15 jaar ‘slapend’ lid van D66 te zijn geweest, de tijd rijp vindt om zelf de handen uit de mouwen te steken. Vanuit zijn dagelijkse werk ervaart Jan dat de techniek ervoor zorgt dat de wereld kleiner maar, tegelijkertijd, ook complexer wordt: het is noodzakelijk om daar als individu en zeker ook als lokale overheid, een weg in te vinden. Milieu, vergrijzing, innovatie en financiën zijn uitdagingen waar we ons op gemeentelijke schaal mee geconfronteerd zien. Jan vindt het belangrijk om oplossingen hiervoor vanuit de sociaal liberale visie van D66 te zoeken èn door te voeren.
Economie en werk hebben zijn bijzondere interesse. Gezien Jan’s achtergrond heeft ICT, en de toepassingen daarvan in onze gemeente, zijn bijzondere aandacht