Pieter van der Stek

Wethouder

Pieter woont vanaf 1989 in Leenderstrijp, is gehuwd en heeft drie kinderen. Een zoon en een meisjestweeling.
 Na het behalen van zijn Atheneum diploma aan het GLE in Eindhoven, heeft Pieter twee jaar op Nijenrode gestudeerd en is vervolgens, in september 1976, gaan werken voor Kobefab Int. Gmbh.

Inmiddels is hij zelfstandig ondernemer, in professionele training en coachen.
Hij werkt al 36 jaar met zeer veel plezier en met de focus op commercie. In 2010 vond Pieter de tijd rijp om zich maatschappelijk te engageren. Hij wilde daarmee een bijdrage leveren die verder gaat dan kritiek leveren in de kantlijn.

Zijn sociaal liberale overtuiging vind hij helemaal terug in de uitgangspunten van D66.
Pieter is van mening dat we ook in de gemeente Heeze-Leende moeten uitgaan van de kracht van de mensen zelf, ruimte geven aan persoonlijke ontplooiing en een bestuur verdienen, dat rekening en verantwoording aflegt aan de burgers. Alle inwoners van de gemeente hebben recht op een dienende laagdrempelige overheid, die transparant en controleerbaar bestuurt.
Pieter vindt dat er oog moet zijn voor hen die tijdelijk extra ondersteuning nodig hebben, maar zeer zeker ook voor degenen die blijvend extra hulp nodig hebben.
Hij beseft dat er belangrijke keuzes gemaakt moeten worden, zeker nu de financiële middelen onder druk komen te staan. Pieter wil in de termijn van de vier jaar duidelijkheid verschaffen hoe deze keuzes tot stand komen en oplossingen bieden zonder de rekening bij onze kinderen neer te leggen.

Meer van Pieter van der Stek